Velkommen til oss!

Studio Søtten er møteplassen for illustratørene Trine Mangersnes og Kristin Talseth. Her deler vi nyheter og tanker (pluss litt vås) fra vårt lille studio ikke så langt fra Stavanger (ok, Ålgård da).

Friday 30 April 2010

Vill kunst med Olly og Suzi






Igår dukket plutselig våre favorittkunstnere opp på nrk2. En hel time med Olly og Suzi! Disse inspirerer meg alltid, både som "bildelagere" og mennesker. Da jeg oppdaget dem var det først og fremst stilen og uttrykket i bildene deres som tiltrakk meg. Jeg ble overrasket da jeg fant ut at de er to personer som lager et bilde. De jobber altså samtidig på et og samme kunstverk, der Olly begynner på en strek som Suzi kanskje avslutter; med et herlig lekent og harmonisk resultat. Dette fasinerer meg veldig. Som et pluss har de samme favorittobjekt som meg: dyr. De reiser til ville og øde deler av jorda for å finne dem, og har blitt mer og mer opptatt av utrydding, forholdet mellom mennesker og dyr, og menneskets relasjon til naturen og livssyklusen; ja hele sulamitten... Hvis jeg har klart å overbevise deg (ikke du Trine, jeg vet at du er det allerede;) om at dette er spennende kan du se mer her, eller se "Vill kunst" på nrk nett tv her. Enjoy!

No comments:

Post a Comment